Youth For Love

Obiectivul proiectului Youth for Love este sa dezvolte, sa puna in practica si sa evalueze un program integrat dedicat elevilor de liceu, in 4 tari europene (Romania, Italia, Belgia si Grecia) care sa contribuie la prevenirea si combaterea violentei si in special a violentei bazate pe gen printre tineri.

Proiectul isi propune sa ofere cunostinte si suport atat elevilor cat si profesorilor si altor persoane care lucreaza in cadrul liceelor cu privire la existenta, consecintele si procedurile de gestionare a cazurilor de violenta bazata pe gen.

12 licee europene, cate 3 licee din fiecare tara partenera, vor lua parte la dezvoltarea si punerea in practica a instrumentelor educationale pentru prevenirea si gestionarea situatiilor de violenta bazata pe gen.

Activitati in care vor fi implicati elevii:

  1. Completarea unor chestionare care isi propun sa analizeze perceptiile pe care adolescentii le au in legatura cu feminitatea si masculinitatea, rolurile de gen dar si formele in care poate sa apara violenta in randul adolescentilor si raportarea lor la aceste situatii. Datele colectate vor fi folosite pentru dezvoltarea unui program educational adaptat la contextual specific al fiecarei tari implicate si pentru masurarea impactului proiectului la finalul interventiei.
  1. Focus-grupuri care isi propun sa aprofundeze experientele de violenta in care participantii au fost implicati sau la care au fost martori, in scoala sau in afara acesteia, sa surprinda diferentele de perceptie intre fete si baieti, sa exploreze perceptiile elevilor in legatura cu siguranta si protectia pe care o simt in mediul scolar, sa abordeze initiative sau propuneri care sa permita scolii sa previna, sa gestioneze si sa rezolve situatiile de violenta.
  1. Participarea la 10 ateliere de lucru, ce vor aborda, intr-o maniera interactiva urmatoarele tematici: Stereotipurile de gen: ce sunt, cum sunt transmise, ce fel de privilegii consolideaza, Violenta si formele ei, cauze si consecinte ale violentei, Bullying si cyberbullying, Cum facem ca scoala si comunitatea sa devina spatii fara violenta.
  1. Participarea la activitati creative de tip peer-to peer cum ar fi: crearea unor videoclipuri, teatru de improvizatie, etc

Activitati in care vor fi implicati profesorii si alte persoane care lucreaza in cadrul liceelor

  1. Completarea unor chestionare, care isi propun sa analizeze perceptiile pe care profesorii le au in legatura cu feminitatea si masculinitatea, rolurile de gen, formele in care poate sa apara violenta in randul adolescentilor dar si experientele lor directe sau indirecte in legatura cu violenta in scoala si felul in care au reactionat.
  1. Participarea la focus-grupuri, care isi propun sa analizeze experientele directe si indirecte ale participantilor in legatura cu violenta, si, in special cu violenta bazata pe gen, in context scolar, sa aprofundeze rolul scolii in prevenirea violentei si in gestionarea situatiilor de violenta, sa analizeze instrumentele si procedurile folosite in mediul scolar pentru prevenirea si gestionarea situatiilor de violenta, ca si modalitatile de colaborare cu alte structuri si organizatii implicate in prevenirea si gestionarea situatiilor de violenta.
  1. Participarea la 3 ateliere de lucru, care vor aborda, intr-o maniera interactiva urmatoarele tematici: impactul stereotipurilor de gen si a violentei asupra adolescentilor, rolul profesorilor in crearea unui spatiu sigur in scoala pentru adolescenti, politici si proceduri la nivelul scolii pentru prevenirea violentei si gestionarea situatiilor de violenta care pot aparea. Pe parcursul atelierelor, profesorii vor avea acces la analiza care arata perceptia elevilor in legatura cu nivelul de siguranta pe care acestia o simt atunci cand sunt la scoala.

Activitati de comunicare

  1. Realizarea unui joc video ce contine 28 de povesti cu finaluri diferite in care alegerea jucatorului poate schimba destinul unui tanar.
  1. Organizarea unui eveniment de prezentare si promovare a programului integrat dezvoltat in cadrul proiectului si a instrumentelor folosite.
  1. Realizarea si publicarea unor materiale de prezentare a rezultatelor proiectului.

Parteneriatul dezvoltat in cadrul proiectului este format din urmatoarele organizatii: ActionAid Italia (Italia), ActionAid Hellas (Grecia), UC Limburg (Belgia), AFOL-Agenzia Metropolitana per la Formazione, l’Orientamento e il Lavoro (Italia) si CPE – Fundatia Centrul Parteneriat Pentru Egalitate (Romania).

Durata proiectului: Februarie 2019 – Decembrie 2020

Detalii despre proiect pot fi gasite pe https://www.youthforlove.eu

Proiectul este co-finantat de Uniunea Europeana – Directia Generala Justitie, Drepturile Consumatorilor si Egalitate de Gen a Comisiei Europene.